Mimo problemów gospodarczych czołowe polskie marki radzą sobie doskonale. Jest wśród nich także Amica. W dorocznym zestawieniu dziennika Rzeczpospolita znalazła się ona się wśród marek, które osiągnęły najlepsze oceny w odniesieniu do poszczególnych wskaźników składających się na siłę marki. Spółka utrzymała tym samym silną, rynkową pozycję plasując się na 48 – na 100 możliwych – miejscu w ogólnym rankingu siły marki oraz osiągając wysoką lokatę w zestawieniu reprezentantów produktów niespożywczych.
Stabilna pozycja Amiki w rankingu tegorocznym w stosunku do lat minionych jest spowodowana głównie utrzymaniem się dobrych opinii konsumentów, faktem, iż marka jest bardzo długo obecna na rynku oraz często i w sposób ciekawy promowana w mediach. Wyniki mówią same za siebie. Zdecydowanie najlepiej uplasowała się Amica w najważniejszym chyba zestawieniu: świadomości marki, oznaczającym po prostu jej znajomość. Biorący udział w ankiecie konsumenci wywindowali Amikę na 25 – z 60 możliwych – lokatę, dając jej 2,3 na maksymalne 3 punkty. Co istotne w konstrukcji tego zestawienia wykorzystano tzw. pamięć spontaniczną, w ramach której pytany w ankiecie respondent sam przypomina sobie nazwę marki, gdy podana jest kategoria wyrobów. Ten, określany mianem priorytetu w świadomości wskaźnik, dał Amice aż 11 – na 60 notowanych – miejsce i 1,1 punktu. To duży sukces. Tym bardziej, że świadomość marki pełni istotną rolę w procesie podejmowania decyzji o zakupie przez konsumenta sprzętu AGD. Amica była też dobrze punktowana w tabeli najczęściej wybieranych marek osiągając 5,5 punktu i 30 – z 60 możliwych – miejsce.
O sile marki na rynku świadczą bowiem nie tylko udziały rynkowe, ale także, jeśli nie przede wszystkim zadowolenie klientów z używanych produktów. Kupując te oznaczone marką Amica jej klienci otrzymują sprzęt spełniający najwyższe normy jakości, bezpieczeństwa i ekologii. Doceniano to już nie raz.
W roku 2009 Amica otrzymała po raz ósmy z rzędu wyróżnienie The Most Trusted Brand – Marki Godnej Najwyższego Zaufania, przyznawanej przez czytelników miesięcznika Przegląd Reader’s Digest. Co istotne, zupełnie nową kategorią, która pojawiła się w badaniach było środowisko naturalne. Tym więc przyjemniej odnotować, że Amica została w niej nagrodzona. Wyróżnienie spółki jest zwieńczeniem długiego procesu promowania na rynku proekologicznych rozwiązań w zakresie urządzeń gospodarstwa domowego. Tym samym, godło marki najbardziej przyjaznej środowisku jest nagrodą dla wszystkich projektantów i konstruktorów, dzięki którym urządzenia Amiki są coraz oszczędniejsze w eksploatacji. Spełniają też wszystkie restrykcyjne normy w zakresie troski o środowisko naturalne posiadając najwyższą klasę efektywności energetycznej: A, A+ a wybrane modele nawet A++.
Tak jak w przypadku Amiki także inne – ujęte w zestawieniu Rzeczpospolitej – marki wykazały tendencję stabilizacji lub wzrostu. W ciągu minionego roku przeciętny wskaźnik siły marki dla stu najsilniejszych polskich brandów wzrósł z 62,6 do 64,6 pkt.