Grupa Wirtualna Polska-Orange zajmuje pierwsze miejsce pod względem liczby odsłon mobilnych*, WP udostępnia też największą liczbę aplikacji natywnych spośród wydawców internetowych. Wykorzystując ten potencjał, sieć sprzedaży Wirtualnej Polski – AdTotal – przygotowała atrakcyjną ofertę reklamową dedykowaną klientom chcącym reklamować się w najpopularniejszych aplikacjach mobilnych portalu.
Multimedialna Sieć Sprzedaży AdTotal (adtotal.pl) udostępniła nowy, atrakcyjny produkt reklamowy – możliwość emisji reklam w aplikacjach mobilnych Wirtualnej Polski. W pierwszej kolejności zaoferowano klientom najpopularniejsze aplikacje portalu: Info WP (Android, iOS); Program TV (Android, iOS); Tech WP ( Android) oraz Repertuar Kin (Android).
Rynek aplikacji mobilnych dynamicznie się rozwija, coraz większą popularnością cieszą się też smartfony, które przestały być produktem luksusowym czy wyłącznie narzędziem biznesowym. Postanowiliśmy wykorzystać olbrzymi potencjał Wirtualnej Polski i fakt, że systematycznie rośnie liczba osób korzystających z Sieci przez urządzanie przenośne. – mówi Robert Wielgo, Z-ca Dyrektora Pionu ds. Rozwoju Oferty Reklamowej – WP udostępnia w tej chwili największą liczbę aplikacji natywnych spośród wydawców internetowych, odnotowujemy też najwięcej odsłon mobilnych wśród portali**. Obszar mobile jest dla nas strategiczny, także w sferze reklamy, stąd nieustanne wzbogacanie naszej reklamowej oferty mobilnej oraz wprowadzenie możliwości emisji bannera w najpopularniejszych aplikacjach WP.
Miesięczna emisja bannera 320x50px jest w stanie wygenerować zasięg nie mniejszy niż 51 000 UU i ponad 6 milionów akcji. Co istotne, banner reklamowy może przekierowywać zarówno do Android Marketu czy AppStore (w przypadku, gdy klient decyduje się na promocję własnej aplikacji), jak też na mobilny landing page kampanii, przygotowanie którego – w zależności od potrzeb i oczekiwań klienta – leży po stronie AdTotal. Sieć oferuje także opracowanie strategii kampanii reklamowej i przygotowanie kreacji.
Reklama w aplikacjach mobilnych WP to jedynie część mobilnej oferty reklamowej AdTotal. Sieć gwarantuje rozwiązania 360°, wspierając klientów w kwestii strategii, przygotowywaniu kreacji oraz w realizacji kampanii mobile. Zapewnia przy tym pełną obsługę technologiczną i analityczną.
W reklamowym portfolio AdTotal znajdują się tradycyjne rozwiązania PUSH (SMS-y, MMS-y, Interactive Voice Response) oraz niestandardowe technologie mobilne (Bluetooth, WIFI, QR Code).
AdTotal rozbudowuje też nieustannie swoją ofertę o witryny dedykowane urządzeniom przenośnym (m.in.: mini.wp.pl, m.orange.pl, wap.playmobile.pl, nokia.mobile, m.telepolis.pl, m.idg.pl, m.pdaclub.pl), tworzy także, na zlecenie klientów, strony mobilne dedykowane kampaniom. Co ważne, adserwer WP pozwala na precyzyjne targetowanie reklamy, m.in. na modele telefonów, producentów telefonów, czy system operacyjny.
Jednym ze sposobów targetowania reklamy jest capping. W kampaniach desktopowych to standard, z którym doskonale radzi sobie cały rynek i to od kilku ładnych lat. Inaczej ma się rzecz w przypadku podmiotów mobile, którym capping nastręcza sporych trudności – dodaje Marek Rolf, Kierownik Działu Sprzedaży dla Sieci Reklamowej AdTotal – Nie jest tak jednak, jeśli chodzi o AdTotal. Capping stosowany w realizowanych przez nas kampaniach mobilnych stanowi wyróżnik naszej oferty, którym możemy się pochwalić i który chwalą także nasi klienci.
Pełna informacja na temat reklamy w aplikacjach mobilnych
* badanie Megapanel PBI/Gemius, wrzesień 2011
** badanie Megapanel PBI/Gemius, wrzesień 2011