NetSprint.pl wdrożył pierwsze w Polsce rozwiązanie wyszukiwawcze w mobilnej wersji sklepu internetowego. Wyszukiwarka NetSprint eCommerce została uruchomiona w mobi.kolporter.pl – lekkiej, przeznaczonej na telefon komórkowy i inne urządzenia mobilne wersji sklepu internetowego należącego do grupy Kolporter S.A.
Wyszukiwarka NetSprint przeszukuje ponad 180 tysięcy produktów oferowanych przez sklep – książek, muzyki, filmów oraz gier i efektywnie wspiera nawigację w serwisie. Dzięki mobilnej wersji sklepu online, użytkownicy mogą robić zakupy praktycznie w dowolnym miejscu i czasie – jeśli tylko posiadają telefon komórkowy umożliwiający korzystanie z internetu.
Rynek mobilnego dostępu do sieci rozwija się dynamicznie. Polscy operatorzy komórkowi deklarują, że tylko w drugiej połowie ubiegłego roku przybyło im 60% klientów mobilnego internetu. Zgodnie z badaniami Nielsena 46 milionów amerykańskich posiadaczy komórek skorzystało z mobilnej wyszukiwarki w trzecim kwartale 2007 r. Jednocześnie według szacunków rynek reklamy dla mobilnych wyszukiwarek ma osiągnąć 11,4 mld USD z końcem 2011 roku. Pomimo tych optymistycznych szacunków, nadal niewiele firm dostrzega potrzebę zaistnienia poprzez to medium.
Udostępnienie serwisu mobilnego przez Kolporter S.A. to kolejny krok firmy w kierunku wdrażania innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które pozwolą na zwiększenie wygody klientów. Wyposażenie sklepu mobilnego w efektywne narzędzia wyszukiwawcze jest niezbędnym elementem nawigacji. Szybka i sprawna funkcjonalność wyszukiwania pozwala zwiększyć przychody sklepu dzięki wzrostowi konwersji użytkowników odwiedzających na kupujących.
Dzięki efektywnemu modułowi wyszukiwarki dotarcie do poszukiwanego produktu zajmuje użytkownikowi niewiele czasu i nie obciąża łącza. Rezultatem wyszukiwania mobilnego jest konkretna informacja, adekwatna do wpisanego zapytania. Ponieważ mechanizmy wyszukiwawcze dla telefonii komórkowej różnią się pod względem technologicznym od technologii wyszukiwania w internecie, Kolporter wybrał rozwiązanie NetSprint.
„Zdecydowaliśmy się na skorzystanie z rozwiązań NetSprint.pl jako firmy o największym doświadczeniu w technologii wyszukiwawczej na polskim rynku. Współpracowaliśmy z NetSprint już podczas projektowania sklepu internetowego kolporter.pl. Ze względu na integrację sklepu internetowego ze sklepem mobilnym potrzebowaliśmy rozwiązania, które zapewni takie same wyniki wyszukiwania, jak w serwisie www. Jednocześnie zależało nam, aby wyszukiwarka mobilna była wyposażona w zaawansowany mechanizm analizy fleksji języka polskiego” – mówi Robert Sołkiewicz, pełnomocnik zarządu ds. strategii i rozwoju eBiznesu Kolporter SA.
Technologia NetSprint eCommerce
Produkt wdrożony w Kolporter S.A. to NetSprint eCommerce oparty o autorską technologię NetSprint Advanced Search Platform. Jest to technicznie zaawansowana wyszukiwarka, która umożliwia pełnotekstowe wyszukiwanie z użyciem fleksji języka polskiego oraz stosowanie dowolnych parametrów filtrowania i sortowania wyników. Jednocześnie wyposażona jest w mechanizm misspellingu, który sugeruje użytkownikowi właściwą formę zapytania w przypadku wprowadzenia go z błędem. Technologia udostępnia zaawansowane i łatwe w użyciu API, które umożliwia zadawanie zapytań i serwowanie wyników poprzez różne kanały dostępowe w tym przypadku poprzez kanał mobilny. Jest to innowacyjne rozwiązanie na rynku polskim – pierwsza wyszukiwarka zaimplementowana u klienta, która umożliwia przeszukiwanie oferty eCommerce poprzez wiele kanałów dostępu (w tym przypadku kanał mobilny i WWW).
Przykład działania misspellingu w mobi.kolporter.pl
System wyszukiwawczy wdrożony w kolporter.pl i w mobi.kolporter.pl składa się z trzech podstawowych modułów zarządzanych poprzez zaawansowany panel administracyjny: Universal Backend (UB) odpowiedzialny za gromadzenie i przetwarzanie wstępne dokumentów (np. łączenie karty produktów z komentarzami użytkowników); Universal Search Engine (USE), którego zadaniem jest wyszukiwanie zaindeksowanych danych z użyciem fleksji i parametrów zawężeń (jeżeli aplikacja odpytująca, czyli logika biznesowa to uwzględnia); Universal Frontend (UF), pozwala budować zapytania realizujące scenariusze wyszukiwania zgodnie z potrzebami biznesowymi z uwzględnieniem kanału dostępu (np. na kolporter.pl możliwe jest pytanie z zawężaniem do kategorii i innych cech produktu, podczas gdy na kanale mobilnym z racji jego specyfiki – szybki i łatwy w obsłudze moduł wyszukiwawczy – taka możliwość nie została zaimplementowana).
Kolporter S.A. był pierwszym klientem NetSprint, z którym firma stworzyła pierwszą wersję rozwiązania wyszukiwawczego dedykowanego dla branży eCommerce. W ramach tej współpracy powstało już kilka innowacyjnych rozwiązań, a także jego rozszerzenia umożliwiające dostęp do oferty sklepu internetowego poprzez kanał mobilny.
NetSprint eCommerce jest częścią linii produktowej NetSprint Enterprise – rozwiązań wyszukiwawczych dla serwisów internetowych, wydawnictw, platform e-commerce, YellowPages, firm ogłoszeniowych, a także korporacji oraz małych i średnich przedsiębiorstw. Grupa rozwiązań wyszukiwawczych NetSprint Enterprise oparta jest na uniwersalnej, zaawansowanej technologii – NetSprint Advanced Search Platform. Z korporacyjnych rozwiązań wyszukiwawczych NetSprint.pl korzystają m.in. takie firmy jak Agito.pl, Eniro (właściciel Panoramy Firm, Kolporter S.A., Vobis, S.A., Netia, PTK Centertel , Infor pl S.A., Bankier.pl S.A., Presspublika Sp. z o.o. (wydawca Rzeczpospolitej) i IDG Poland S.A.
<
p>NetSprint.pl Sp. z o.o. dostarcza złożone rozwiązania w obszarze wyszukiwania oraz reklamy kontekstowej dla każdego segmentu klientów biznesowych. Kluczowe obszary działalności firmy to wyszukiwarka polskiego internetu, reklama kontekstowa w wyszukiwarce oraz sieci partnerskiej, rozwiązania wyszukiwawcze na potrzeby serwisów, korporacji i sklepów internetowych, rozwiązania adserwerowe, a także monitoring komunikacji w internecie. Rozwiązania firmy oparte są o 8-letnie doświadczenie specjalistów firmy w zakresie rozwoju technologii wyszukiwawczej. NetSprint.pl działa na rynku polskim, w Skandynawii, a także w krajach nadbałtyckich. Strategicznym inwestorem firmy jest Mecom Europe – drugi największy wydawca prasy codziennej w Europie.
Dodatkowych informacji udzielają:
NetSprint.pl
Justyna Skorupska
Dyrektor Pionu Rozwiązań Korporacyjnych
NetSprint.pl Sp. z o.o.
ul. Bieżanowska 7, 02-655 Warszawa
tel.: 022 8 444 990 w. 219
e-mail: [email protected]
Kolporter.pl
Maciej Topolski
Rzecznik Prasowy Grupy Kolporter
Tel.: 510 030 070
e-mail: [email protected]