Na fali tego typu skojarzeń oraz w związku z coraz większą popularnością portalu Facebook, Amica postanowiła wykorzystać to medium do swoich działań wizerunkowych uruchamiając aplikację: Co zgotuje Ci Nowy Rok? Dostępne w niej noworoczne wróżby już w pierwszej dobie od startu sprawdziło ponad 2700 osób!
Ponieważ Facebook to miejsce kontaktu głównie młodych ludzi, prowadzona przez Amikę akcja jest pełna humoru i na luzie. Stworzona wraz z agencją MindChili aplikacja: Co zgotuje Ci Nowy Rok? pozwala sprawdzić czy będzie to drożdżówka z premierem czy spadek po przyszywanym dziadku – wróżby Amiki ujawniają po prostu nasze przeznaczenie 🙂 Wystarczy kliknąć i wszystko jasne.
– Liczymy, że noworoczne wróżby na Facebooku spotkają się z zainteresowaniem jego użytkowników. Zawsze chętnie wykorzystywaliśmy w swych promocyjnych działaniach nowe technologie. Dość wspomnieć nasz serwis internetowy, przy tworzeniu którego wykorzystano metodę UCD (ang. User-Centered Design), czyli przy pełnym zaangażowaniu użytkowników. Zbudowane w środowisku Web 2.0 serwis społecznościowe to znakomite narzędzie nowoczesnej komunikacji marketingowej. Są dynamiczne i co ważne bardzo popularne. Dlatego właśnie chcemy je wykorzystać – podkreśla Robert Drożyński, Manager ds. komunikacji marketingowej w Amice.
Rzeczywiście. Ubiegłoroczne badania firmy Cisco pokazały, że aż 75 % respondentów zna technologię Web 2.0. Dla 70 % spośród nich Web 2.0 jest przede wszystkim kojarzona z serwisami społecznościowymi, natomiast dla 28 % to forma handlu elektronicznego. Z samych serwisów Web 2.0 korzystało ponad 66 % badanych, natomiast nieco ponad 1/3 użytkowników serwisów Web 2.0 czynnie angażuje się w kreację kontentu.
Wraz z aplikacją Amika opublikowała na Facebooku profile: korporacji – Amica – oraz swojej blogerki Miki: Mika na Facebooku, gdzie można zasubskrybować wpisy z bloga i nawiązać kontakt z jego autorką.
Zapraszamy do zabawy 🙂
Facebook to serwis społecznościowy, w ramach któego zarejestrowani użytkownicy mogą tworzyć grupy i sieci, dzielić się wiadomościami, korzystać z różnorodnych aplikacji. Obecnie Facebook posiada 350 mln użytkowników na całym świecie i został dostrzeżony jako miejsce publikacji wszelkiego rodzaju reklam i akcji promocyjnych. Polska wersja językowa Facebooka działa od maja 2008 roku.