Accor Hotele

Jestem urodzoną optymistką – Sabina Bartyzel SVP Operations Accor Eastern Europe o branży hotelarskiej w 2021 roku

Jestem urodzoną optymistką – Sabina Bartyzel SVP Operations Accor Eastern Europe o branży hotelarskiej w 2021 roku
Komentarz ekspecki XX MAJA 2021 Jestem urodzoną optymistką – Sabina Bartyzel SVP Operations Accor Eastern Europe o branży hotelarskiej w 2021 roku Branża hotelarska łapie

Komentarz ekspecki
XX MAJA 2021

Jestem urodzoną optymistką – Sabina Bartyzel SVP Operations Accor Eastern Europe o branży hotelarskiej w 2021 roku

Branża hotelarska łapie pierwszy w tym roku oddech po długim okresie krajowego lockdownu. To moment, na który czekali hotelarze i miłośnicy podróży. Badania potwierdzają, że znaczna część Polaków planuje wakacyjne wyjazdy w tym roku, głównie w kraju . Jak podkreśla Sabina Bartyzel, SVP Operations Accor Eastern Europe, sytuacja w branży może być zbliżona do ubiegłego roku. Jednak dzisiaj wskaźnik pewności w zakresie podróżowania jest znacznie wyższy.

Choć od ubiegłego roku branża hotelarska w związku z pandemią jest w trudnej sytuacji, sieci hotelarskie wykorzystały ten czas na wypracowanie standardów i protokołów bezpieczeństwa. Stworzone procedury w połączeniu z postępującymi szczepieniami i większym przyzwyczajeniem do wymogów reżimu sanitarnego, prognozuje korzystniejszy okres dla branży w tym roku. Zyskają nie tylko kurorty i miejscowości turystyczne, ale też miasta. Już od ubiegłego roku dużym zainteresowaniem, szczególnie w trakcie weekendów, cieszą się miejskie destynacje. To istotne, zwłaszcza w pierwszym etapie odmrożenia branży, gdzie siła popytu wewnętrznego w każdym kraju przekłada się na tempo odbudowy lokalnych rynków. W Europie Wschodniej w tym zakresie Polska wysuwa się na prowadzenie, a dla porównania kraje Europy Zachodniej, jak Hiszpania czy Turcja są mocno uzależnione od zainteresowania zewnętrznego. Turystyka zawsze była ważnym filarem gospodarki na całym świecie, dlatego wierzę, że odbudowa branży będzie korzystna – podkreśla Sabina Bartyzel.

Bezpieczeństwo przede wszystkim – ALL SAFE
Choć w okresie lockdownu hotele były zamknięte dla gości, to postawieni w bezprecedensowej sytuacji hotelarze koncentrowali swoje działania na zachowaniu możliwej operacyjności i przygotowaniach do re-openingu. Standardy gwarantujące bezpieczeństwo pobytu stały się priorytetem dla całej branży.

Bezpieczeństwo naszych gości i pracowników zawsze było i jest dla nas kwestią priorytetową. Dzisiaj to standard, którego oczekują wszyscy, bez względu na szerokość geograficzną czy markę. Niezależnie od wytycznych organów administracyjnych, od samego początku sytuacji związanej z COVID-19 pracowaliśmy nad stworzeniem wewnętrznych protokołów i procedur związanych z zapewnieniem w naszych hotelach bezpieczeństwa. Dzięki współpracy z Bureau Veritas, wdrożyliśmy ALL Safe label, który jest gwarancją maksymalnego bezpieczeństwa podczas pobytu. Dzisiaj ten certyfikat posiada ponad 90% naszych hoteli w Polsce, a pozostałe obiekty spełniają rygorystyczne sieciowe normy i rozporządzenia wypracowane przez Accor. Dodatkowo, w trosce o naszych gości, nawiązaliśmy partnerstwo z AXA, dzięki któremu oferujemy wszystkim odwiedzającym nasze obiekty opiekę medyczną i rozwiązania telemedycyny, aby szybciej reagować w nagłych sytuacjach. To sprawia, że każdy w hotelu może czuć się w pełni bezpiecznie.

A to już wiesz?  Badanie Accor: biznes oczekuje wzrostu przychodów z powrotem bezpośrednich spotkań

Nowa rzeczywistość, nowy gość
Jak podkreśla Sabina Bartyzel, pandemia przyspieszyła transformację cyfrową i wdrażanie nowoczesnych rozwiązań, także w turystyce. Wiele hoteli już z wyprzedzeniem oferowało usługi online, które są idealną odpowiedzią na potrzeby gościa hotelowego w 2021 roku.

Dzisiaj ze względów bezpieczeństwa znaczna część gości szuka możliwości ograniczenia kontaktu podczas podróży, co w dużym stopniu umożliwia wykorzystanie nowoczesnych technologii. Dlatego z myślą o potrzebach naszych gości wypracowaliśmy protokół powitalny, który obejmuje całość guest experience. Od rezerwacji i meldunku, przez płatności online, po bezkontaktowe rozwiązania, takie jak Accor Digital Key – czyli możliwość otwierania drzwi za pośrednictwem smartfona. Dzięki tym innowacjom hotele stają się miejscem dopasowanym do potrzeb i stylu życia nas wszystkich ¬– zauważa Bartyzel.

Na wakacje do kurortu, na weekend miasto
Polacy cały czas chcą podróżować i jak pokazał ubiegły rok korzystają z każdej nadarzającej się okazji do tego, by zaplanować wyjazd. W związku z ograniczeniami międzynarodowymi, turystyka krajowa wciąż przeżywa rozkwit. Nic dziwnego, że w sezonie wakacyjnym, dużym zainteresowaniem cieszą się miejscowości turystyczne i kurorty. Jednak miasta nie zostają w tyle.

Jak zauważa Sabina Bartyzel: destynacje miejskie cieszą się dużym zainteresowaniem przede wszystkim w weekendy. Znaczna część gości rezerwuje pobyt w hotelu na trzy lub cztery dni, wliczając w to piątek i poniedziałek. Przy czym najchętniej z takiej formy pobytów korzystają rodziny z dziećmi. Taki trend widzimy od ubiegłego roku oczywiscie w hotelach w Trójmieście, ale także w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu. To pokazuje, że polskie miasta zyskują na sile w tym okresie i sądzę, że ta tendencja utrzyma się także i w tym roku.

Niezatrzymany rozwój
Trudna sytuacja w branży nie zatrzymała rozwoju sieci Accor. W całym regionie Grupa nieustannie rozwija i rozbudowuje portfolio marek, pozyskuje partnerów, nowe hotele i przeprowadza rebranding. Zmienia się także podejście do konceptów hotelarskich w obszarze developmentu.

A to już wiesz?  Novotel, hotelowa marka Accor wprowadza jednolity miks niestandardowych stylów wystroju wnętrz aby zaprezentować nową wizję współczesnego stylu XXI wieku

Dzisiaj coraz większym zainteresowaniem cieszą się rozwiązania lifestylowe oraz te łączące usługi hotelowe z apartamentami. Goście coraz chętniej wybierają obiekty, które proponują im elastyczne rozwiązania na kilkudniowe lub dłuższe pobyty – zauważa ekspertka. – W ich ofercie znajdują się pokoje i apartamenty z aneksami kuchennymi oraz przestrzenie wspólne. Jednym z takich konceptów jest Novotel Living, a pierwsze hotele sygnowane tym brandem w naszym regionie powstaną w Estonii i Rumunii, jako początek rozwoju portfolio marki.

Sytuacja, jaką obserwujemy od ubiegłego roku bez wątpienia pokazuje, że wykorzystaliśmy ten czas, skupiając się na krokach biznesowych zabezpieczających silny i stabilny pipeline na najbliższe lata. Wierzę, że pasja i przede wszystkim możliwość do podróżowania wrócą, a rozwiązania dopasowane do potrzeb wszystkich gości sprawią, że odbudowa branży przebiegnie pomyślnie. Dzięki temu tegoroczny sezon będzie lepszy niż w zeszłym roku, a co najważniejsze, przede wszystkim trwały – podsumowuje Sabina Bartyzel.

O ACCOR
Accor jest wiodącą grupą hotelarską na świecie oferującą gościom wyjątkowe i niezapomniane wrażenia w ponad 5 100 hotelach, kurortach i rezydencjach oraz 10 000 obiektach gastronomicznych w 110 krajach. Grupa dysponuje jednym z najbardziej zróżnicowanych i w pełni zintegrowanych ekosystemów hotelarskich obejmujących szerokie portfolio marek segmentu luxury, premium, midscale i economy z unikalnymi konceptami. Wyjątkowe i unikalne doświadczenia uzupełnia oferta rozrywkowa, bary i restauracje, markowe rezydencje prywatne, współdzielone obiekty noclegowe, consierge, przestrzenie co-workingowe i wiele innych. Accor wyróżnia się niezastąpionym portfolio charakterystycznych marek i zespołem liczącym ponad 260 000 osób na całym świecie. Dodatkowo Grupa oferuje wszechstronny lifestylowy program lojalnościowy ALL – Accor Live Limitless, o korzyściach którego przekonało się już ponad 68 milionów członków z całego świata. ALL jako codzienny towarzysz hotelowych gości pozwala na wzbogacenie pobytu o dodatkową wartość i przeżycia związane z szeroką gamą benefitów, usług i doświadczeń. Accor jest głęboko zaangażowany w tworzenie zrównoważonego rozwoju aktywnie działając na rzecz naszej planety i lokalnych społeczności. W ramach programu Planet 21 – Acting Here. Accor działa na rzecz „pozytywnego hotelarstwa”, a w ramach Accor Solidarity, RiiSE i inicjatywę ALL Heartist Fund pomaga osobom w niekorzystnej sytuacji życiowej poprzez gwarancję wysokiej etyki biznesowej, odpowiedzialność względem turystyki i ekologii, zaangażowania w społeczność, zróżnicowanie i inkluzyjność. Założona w 1967 roku spółka Accor SA jest notowana na paryskiej giełdzie Euronext (kod ISIN: FR0000120404) oraz na rynku OTC (kod ACRFY) w Stanach Zjednoczonych. Więcej informacji na stronie: group.accor.com. Zapraszamy do polubienia naszej strony na Facebooku i śledzenia nas na Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram.

A to już wiesz?  Accor wraz z partnerami uruchamia ogólnoeuropejską radę doradczą „Masters of Travel”

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy