Technologia Wiadomości branżowe Wiercimy

Bądź widoczny – widocznym lepiej

Bądź widoczny – widocznym lepiej
Powodzenie programu „Bądź widoczny na drodze - widocznym lepiej”, który został przeprowadzony w Poznaniu w okresie luty - sierpień 2006, zdecydowało o jesiennej kontynuacji kampanii. Zachęca ona uczestników ruchu drogowego, szczególnie pieszych i rowerzystów do noszenia kamizelek odblaskowych. Organizatorami akcji są Shell Polska, Komenda Stołeczną Policji Wydział Ruchu Drogowego, Wydziały Ruchu Drogowego Wojewódzkich Komend Policji w Poznaniu i Krakowie, Paul Klacska Polska, Cityboard Media oraz Remo-Car.Od 4 października, w Poznaniu, Warszawie i Krakowie pojawią się bilbordy informacyjne. Mają one uświadomić uczestnikom ruchu drogowego, w jakim stopniu bycie widocznym na drodze ma wpływ na bezpieczeństwo. Organizatorzy promują używanie kamizelek odblaskowych przez kierowców, motorowerzystów i rowerzystów.Pierwsza edycja akcji „Bądź widoczny - widocznym lepiej” odbyła się w Poznaniu. Aby zweryfikować zasadność kampanii, przeprowadzono ocenę stanu bezpieczeństwa na drogach woj. Wielkopolskiego w okresie jej trwania tj. od 01.02.2006 do 31.08.2006. Jako punkt odniesienia przyjęto analogiczny okres roku 2005. W wyniku analizy stwierdzono spadek ogólnej

Powodzenie programu ?Bądź widoczny na drodze – widocznym lepiej?, który został przeprowadzony w Poznaniu w okresie luty – sierpień 2006, zdecydowało o jesiennej kontynuacji kampanii. Zachęca ona uczestników ruchu drogowego, szczególnie pieszych i rowerzystów do noszenia kamizelek odblaskowych. Organizatorami akcji są Shell Polska, Komenda Stołeczną Policji Wydział Ruchu Drogowego, Wydziały Ruchu Drogowego Wojewódzkich Komend Policji w Poznaniu i Krakowie, Paul Klacska Polska, Cityboard Media oraz Remo-Car.

Od 4 października, w Poznaniu, Warszawie i Krakowie pojawią się bilbordy informacyjne. Mają one uświadomić uczestnikom ruchu drogowego, w jakim stopniu bycie widocznym na drodze ma wpływ na bezpieczeństwo. Organizatorzy promują używanie kamizelek odblaskowych przez kierowców, motorowerzystów i rowerzystów.

Pierwsza edycja akcji ?Bądź widoczny – widocznym lepiej? odbyła się w Poznaniu. Aby zweryfikować zasadność kampanii, przeprowadzono ocenę stanu bezpieczeństwa na drogach woj. Wielkopolskiego w okresie jej trwania tj. od 01.02.2006 do 31.08.2006. Jako punkt odniesienia przyjęto analogiczny okres roku 2005. W wyniku analizy stwierdzono spadek ogólnej liczby zdarzeń drogowych powstałych z winy kierującego o 4,74%. Na ulicach woj. Wielkopolskiego w tym czasie o 5,44% mniej osób zginęło a o 6% mniej zostało rannych.

Poruszanie się ludzi na drodze, szczególnie w nocy i przy niskiej widoczności, jest zawsze niebezpieczne, podobnie jak awaria pojazdu, zmiana koła, ustawianie trójkąta. Na niebezpieczeństwo potrącenia jest również narażony każdy rowerzysta jadący po zmroku bez świateł oraz wyraźnych oznakowań odblaskowych.

Mając to na uwadze, Shell Polska we współpracy z  Paul Klacska Polska, Cityboard Media, Remo-Car, WRD Komendy Stołecznej Policji w Warszawie, WRD KWP w Poznaniu i w Krakowie,  podjął decyzję o jesiennej kontynuacji programu ?Bądź widoczny ? widocznym lepiej?. Organizatorzy pragną uświadomić użytkownikom dróg, że ich własne bezpieczeństwo znacząco wzrośnie, wraz ze wzrostem widoczności. Dzięki temu, że użyją kamizelek inni uczestnicy ruchu drogowego będą mogli łatwiej ich dostrzec. Widok kamizelki odblaskowej jest wyraźnym sygnałem o nietypowej sytuacji, w której może wystąpić dodatkowe zagrożenie.

A to już wiesz?  „Pocztówka do Św. Mikołaja" po raz piąty na stacjach Shell

W czasie trwania kampanii patrole Policji podczas kontroli drogowych będą dystrybuować kamizelki odblaskowe. Na stacjach Shell na terenie całej Polski będą sprzedawane kamizelki w cenie producenta. Na ulicach Poznania, Warszawy, na trasie Katowickiej, oraz na Śląsku i w Małopolsce pojawią się billboardy informacyjno- edukacyjne.

Szczegółowe informacje na temat programu ?Bądź widoczny ? widocznym lepiej? zostały zamieszczone na stronach internetowych www.shell.pl

 

Źródło Shell. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy